Svetovalna služba
Šolsko delo
- Predstavitev
- Nadarjeni učenci
- Učenci z učnimi težavami
- Mali koraki do šole
- Naloge za vstop v šolo
- Odlog šolanja
- Učenje učenja
- Nekaj o vzgoji
Dobrodošli!
Naloga svetovalne službe je, da se na podlagi svojega posebnega strokovnega znanja preko svetovalnega odnosa in na strokovno avtonomni način vključuje v kompleksno reševanje pedagoških, psiholoških in socialnih vprašanj vzgojno-izobraževalnega dela v vrtcu oziroma šoli s tem, da pomaga in sodeluje z vsemi udeleženci v vrtcu oziroma šoli in po potrebi tudi z ustreznimi zunanjimi ustanovami.
Šolsko svetovalno delo in dodatno strokovno pomoč (DSP) opravlja Kristina Urh, mag. prof. inkluz. ped.
Več pa si lahko preberete v spletni učilnici šolske svetovalne službe.
Za vse informacije in posvete sva vam na voljo na kristina.urh@os-pregarje.si ali na telefonsko številko: 05 78 96 004.
Prijazno vas pozdravljam.
Ključno opredelitev pojma nadarjenosti po svetu in v Sloveniji označuje Marland definicija (1972), ki pravi, da so nadarjeni in talentirani tisti, ki so jih identificirali usposobljeni strokovnjaki, imajo visoke sposobnosti in so zmožni visokih dosežkov (Koncept, 1999). Kukanja Gabrijelčič (2013) pravi, da je omenjena definicija povezana z Renzullijevim konceptom nadarjenosti. Renzullijeva definicija nadarjenosti pravi, da je nadarjenost interakcija med, tremi osnovnimi skupinami človeških lastnosti: nadpovprečnimi sposobnostmi, visoko ustvarjalnostjo in visoko stopnjo predanosti nalogam oz. motivacijo. Nadarjeni in talentirani so tisti otroci, ki imajo sposobnost razvijati nabor teh lastnosti in jih uporabiti pri vseh potencialnih področjih človekovega delovanja (Renzulli, 1978) (Urh, 2022).
Prepoznavanje nadarjenih se začne v vrtcu in traja vse do srednje šole. V Sloveniji je v Konceptu (1999) opredeljen model odkrivanja nadarjenih učencev, ki poteka po treh zaporednih stopnjah:
- evidentiranje,
- identifikacija ter
- seznanitev in mnenje staršev.
- Koncept dela z nadarjenimi učenci (1999)
- Strokovna izhodišča posodobitve koncepta odkrivanja nadarjenih otrok, učencev in dijakov ter vzgojno-izobraževalnega dela z njimi
- Individualizirani program
- Otroci z dvojno izjemnostjo in strategije za delo
- Odkrivanje nadarjenih učencev: Ali imamo v Sloveniji res četrtino nadarjenih? (članek)
Zakon o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami
8. člen
(dodatna strokovna pomoč)
(1) Dodatna strokovna pomoč se izvaja za otroke s posebnimi potrebami, ki so usmerjeni v program za predšolske otroke s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo ter v izobraževalne programe s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo, izjemoma pa tudi v drugih programih vzgoje in izobraževanja za otroke s posebnimi potrebami.
(2) Dodatna strokovna pomoč se lahko izvaja kot:
– pomoč za premagovanje primanjkljajev, ovir oziroma motenj,
– svetovalna storitev ali
– učna pomoč.
(3) Učna pomoč se izvaja samo v osnovni šoli ter v programih nižjega in srednjega poklicnega izobraževanja, v primeru dolgotrajne bolezni, zaradi katere je bil otrok odsoten od pouka dva meseca ali več, pa tudi v drugih programih srednjega izobraževanja.
9. člen
(izvajanje dodatne strokovne pomoči)
(1) Dodatna strokovna pomoč se izvaja individualno ali skupinsko v oddelku ali izven oddelka v vzgojno-izobraževalnem ali socialnovarstvenem zavodu.
(2) Če dodatne strokovne pomoči ni mogoče zagotoviti v skladu s prejšnjim odstavkom, se dodatna strokovna pomoč lahko nudi otroku tudi na domu. Praviloma se dodatna strokovna pomoč izvaja tedensko. Če je strokovno utemeljeno, se lahko dodatna strokovna pomoč izvaja tudi v strnjeni obliki in občasno pod pogoji, ki jih določi minister, pristojen za šolstvo (v nadaljnjem besedilu: minister).
(3) Skupno število ur dodatne strokovne pomoči ne sme presegati pet ur tedensko, od tega mora biti vsaj ena ura svetovalnih storitev. Slepim in slabovidnim otrokom ali otrokom z več motnjami iz 2. člena tega zakona se lahko določi večje število ur za premagovanje primanjkljajev, vendar največ tri ure več tedensko, praviloma v prvem izobraževalnem obdobju.
(4) Obseg in način izvajanja dodatne strokovne pomoči se določi z odločbo o usmeritvi v skladu s pravilnikom, ki ga sprejme minister, podrobneje pa se način izvajanja dodatne strokovne pomoči opredeli z individualiziranim programom vzgoje in izobraževanja (v nadaljnjem besedilu: individualizirani program).
(5) Predšolskim otrokom je na predlog zdravnika zagotovljena pravica do svetovalne storitve kot dodatne strokovne pomoči že pred uvedbo postopka usmerjanja, in sicer največ v obsegu dveh ur mesečno.
Osnovni obrazci, ki jih potrebujemo za postopek usmerjanje otrok s posebnimi potrebami.
Vsebina bo dodana kmalu.
Najmanj tri mesece pred začetkom pouka šola staršem izda potrdilo o šolanju oziroma odločbo o odložitvi začetka šolanja.
Otroku se lahko začetek šolanja na predlog staršev, zdravstvene službe oziroma na podlagi odločbe o usmeritvi, odloži za eno leto, če se ugotovi, da otrok ni pripravljen za vstop v šolo.
Če odlog predlagate starši ali zdravstvena služba, je ugotavljanje pripravljenosti otroka za vstop v šolo obvezno. O odložitvi začetka šolanja odloči ravnatelj na podlagi obrazloženega mnenja strokovne komisije, ki jo sestavljajo šolski zdravnik, svetovalni delavec ter vzgojitelj oziroma učitelj.
Na odločitev ravnatelja je možna pritožba (3 dni), o kateri odloča šolska pritožbena komisija.
Učencu se lahko tudi med šolskim letom v prvem razredu na predlog staršev oziroma na predlog šolske svetovalne službe ali zdravstvene službe v soglasju s starši iz zdravstvenih in drugih razlogov odloži šolanje za eno leto.
»Učenje lahko primerjaš s potjo, ki je
strma in pelje na vrh gore. Najprej
prideš do gore, nato si jo ogledaš in
povzdigneš oči proti vrhu, proti svojemu
cilju. Med potjo se velikokrat zazreš
nazaj v dolino, da vidiš kje si bil in koliko
si že prehodil.«
Karierna orientacija
- Splošne informacije
- Vpis v srednjo šolo
- Orientacija devetošolcev
- Časovnica/rokovnik
- Dijaški domovi
- Štipendiranje
- Časovnica/rokovniki
KARIERNA ORIENTACIJA
S poklicno orientacijo mislimo na vrsto različnih dejavnosti ali aktivnosti, katerih namen je pomagati posameznikom (mladim in odraslim) pri odločanju o izbiri nadaljnjega izobraževanja, poklica, zaposlitve in pri drugih vprašanjih, povezanih z njihovim poklicnim razvojem (kariero).
V Programskih smernicah za delo svetovalnih služb v OŠ najdemo naslednje aktivnosti poklicne orientacije: poklicno informiranje, diagnosticiranje, poklicno svetovanje, poklicno vzgojo, namestitev, zastopanje, povratno informiranje ipd.
»Vseživljenjska karierna orientacija zajema aktivnosti, ki omogočajo identifikacijo sposobnosti, kompetenc in interesov za sprejemanje odločitev na področju zaposlovanja, izobraževanja, usposabljanja in izbire poklica ter omogoča vodenje življenjskih poti tako, da se posamezniki teh sposobnosti in kompetenc naučijo in jih uporabljajo« (Zakon o urejanju trga dela, Ur. l. RS, št. 80/2010, 18. člen).
Vsako leto, predvidoma v januarju, na ministrstvu, pristojnem za izobraževanje, pripravijo in objavijo razpis za vpis novincev v srednje šole in dijaške domove.
RAZPIS
ROKOVNIK
V šolskem letu 2023/2024 bo poklicno svetovanje učencev devetih razredov potekalo po časovnici, ki je objavljena pod zavihek ČASOVNICA/ROKOVNIK. Vse pomembne informacije, ki se tičejo bolj ali manj zgolj devetošolcev pa bodo objavljene tukaj (npr. izračun točk itd.).
MOJA IZBIRA, GRADIVA ZA MLADE, KARIERNI PLAC, KAM IN KAKO, VKO TOČKA, E-SVETOVANJE, DIJAŠKI.NET
Do 2. 4. 2024 – prijava za vpis v 1. letnik!
8. 4. 2024, bo na spletni strani Ministrstva za vzgojo in izobraževanje objavljeno številčno stanje prijav za vpis v srednjo šolo.
Prenos prijav bo potekal elektronsko, prijavo pa lahko prenesete do 23. 4. 2024, do 15. ure.
Štipendije so namenjene kritju stroškov v zvezi z izobraževanjem.
Zakon o štipendiranju (UL RS, št. 56/2013; ZŠtip-1) določa dodeljevanje naslednjih štipendij: državne štipendije, Zoisove štipendije, štipendije za deficitarne poklice, štipendije za Slovence v zamejstvu, štipendije Ad futura (za izobraževanje v tujini), sofinancirane kadrovske štipendije.
Združljivost z drugimi štipendijami
Zoisova štipendija bo s šolskim letom 2024/2025 združljiva z državno štipendijo, s štipendijo Ad futura, niti s štipendijo za Slovence v zamejstvu in po svetu. Postopek pridobivanja je enak kot do sedaj. Podrobneje je vse opredeljeno v spodnji datoteki.
FINANČNE SPODBUDE OBČINE ILIRSKA BISTRICA ZA DIJAKE GIMNAZIJE ILIRSKE BISTRICE 2021/2022
DATUM |
|
december |
Predstavitev izobraževalne sheme, srednjih šol, dijaških domov, štipendij, vpisnega postopka. Skupinsko in individualno svetovanje. |
januar |
Razpis za vpis. |
petek, 14. 2. in sobota 15. 2. 2025 |
Informativni dnevi. |
Do 4. 3. 2025 |
Prijava za opravljanje preizkusa posebne nadarjenosti, znanja in spretnosti.
|
Med 8. 3 in 22. 3. 2025 |
Opravljanje preizkusov posebnih nadarjenosti. |
Do 2. 4. 2025 |
Prijava za vpis v 1. letnik! (v šoli). |
8. 4. 2025 |
Javna objava številčnega stanja prijav. |
Do 24. 4. 2025 do 15. ure |
Morebiten prenos prijave za vpis v SŠ. |
Med 16. 6 in 20. 6. 2025 do 14. ure |
Vpis po razporedu šol. |
IME
Osnovna šola
Rudija Mahniča – Brkinca Pregarje
NASLOV
Pregarje 18
6243 Obrov
E-POŠTA
TELEFON
05 789 60 03
kontakti
SVET. SLUŽBA
☎ 05 789 60 04
KUHINJA
☎ 05 789 60 06
RAVNATELJICA
☎ 05 789 60 03
VRTEC
☎ 05 789 60 05
KNJIŽNICA
☎ 05 789 60 04
TAJNIŠTVO
☎ 05 789 51 60